Lite grann av ganska mycket

De senaste dagarna har innehållit det mesta. Jag har haft en mjölkstockning som liksom kommit och gått och som har drivit mig till vansinne. Där emellan har vi farit runt på Sveriges möbelvarhus, lagat en massa god mat, tränat, kollat på film och tvättat. En del timmar har varit urbra medan andra timmar har varit så oerhört frustrerande. Ibland tycker jag vi hinner göra massor och ibland bryter jag ihop över att amma i bilen EN GÅNG TILL. Ibland är jag så lugn och glad och nöjd och ibland klättrar jag på väggarna av frustration. Under loppet av en dag hinner jag vara både överlycklig och vansinnig. Jag hinner älska myset i att amma Alva, och jag hinner spy på att behöva amma en enda gång till i hela mitt liv. Jag hinner tycka att vårt hem är så himla fint och det verkligen artar sig och jag hinner hata det och få utslag över allt som inte är klart. Ja. Lite sån är jag. Ofta älskar jag att ha barn men är trött på att vara förälder. Alva är det allra största på jorden. Och samtidigt blir jag galen över att inte kunna åka iväg och köpa en liter mjölk utan att ta hänsyn till när hon åt senast.

Nu är det söndag eftermiddag och jag ska försöka börja varva ner helgen. Alva sover i mitt knä och snart kommer våra kompisar och fikar. Kan eventuellt bli så att vi snart bär in en ny soffa också och att jag vill fara iväg och köpa nya kuddar och grejer till den. Det kan även vara så att Jens är på väg hem med ett bokskåp som jag vill tapetsera insidan på och ställa in böcker i. Det kan även vara så att jag samtidigt kommer känna att vi borde sitta i den nya soffan, tända ljus och läsa varsin bok och ha söndagsfeeling. Jag ska försöka välja det ena och vara nöjd med det.

Kommentera

