Skulle bara haft en latte i mugghållaren också

Alva har börjat stretcha sina sovtider ännu mer. Nu brukar hon slå upp sina blå strax innan 08. Ofta vaknar jag FÖRE henne och liksom jahapp, ska du inte ha frukost snart? Hon har dessutom fortsatt att somna om sedan jag började liggamma och just nu har vi ljuvliga morgonrutiner. Finns det en gud ber jag hen att det här fortsätter hela min föräldraledighet. Alva sover vidare efter vår mysiga start där jag ligger och tittar ut på skogen och jag fixar i badrummet, äter frukost och läser tidningen. Sen brukar jag få ännu en timma egentid. Idag fick jag två och satt djupt försjunken med en massa bilder i datorn som jag vill sortera och redigera. Till slut hördes ett ääh i babyvakten och jag gick upp till ett nyvaket troll. När hon har ätit en till gång brukar jag stoppa henne i selen och gå en långpromenad men idag åkte vi in till stan och hängde med familjen. Alva var åter igen happy camper i baksätet och jag sjöng med till radion. Vi parkerade utanför guldhuset i Vasaparken där mamma bor och åt kanelbullar med min kusin och hennes dotter som är sex månader nu. Min bror dök också förbi och efter jobbet anslöt Jens. Varmt, stökigt och många jag tycker om. Och så blir allt så mycket mysigare när det är bebisar med!

Nu rullar bilen ute på ett svart Färingsö och jag och trollet slappar i baksätet.

IMG_1576.PNG

Kommentera

