Köra på och se hur det går

När vi kom hem bytte jag om till träningskläder utan att tänka. Det är ofta tricket om saker ska bli av – inte tänka, bara göra – och njuta efteråt. För egentligen var jag skittrött (känns förbjudet att skriva när ens barn sover åtta timmar eller mer i ett sträck på natten – förlåt förlåt!) men jag prioriterar min träning före en hel del.

Efteråt var jag väldigt nöjd över att inte ha tänkt utan bara gjort och gjorde mig redo för lite hemmaspa i duschen. Tände inga lampor utan bara stora värmeljus i badrummet som luktar sååå gott. Laddade för den lyxigare duschtvålen och en inpackning. Och lite stretch i det varma vattnet. Jag hann precis skruva på vattnet så dök Jens upp med Alva på armen. Hon hade tokbajsat. Okej. De tände alla lampor och sjöng barnvisor medan de skruvade på vattnet i handfatet. Jag sneglade på bajsblöjan som åkte ner i sin hink och vred av kranen. Det fick bli hemmaspa en annan gång. Gick ner i köket och åt helstekt rostbiff och potatisgratäng med bearnaisesås istället.

Allt blir sällan som planerat med en bebis i familjen, men när man somnar på kvällen är allt oftast bra ändå.

Kommentera

