Just nu vill jag leva

Idag har vi varit på Gustavshill handelsträdgård längre ut på ön och köpt ett äppelträd. Vi tänker det som Alvas träd, att de kommer växa tillsammans, och nu står trädet planterat på vår tomt. Med hem följde även några krukor med ljung i olika färger som jag ställt i krukor på vår trapp. Jag plockade även med oss en hjärta i mossa med lite dekorationer på att hänga vid dörren. Det blev så fint!

Jag har även räfsat sjukt mycket löv idag. Jag höll på i över två timmar och tömde X antal skottkärror på vår blivande brashög till våren. Det blev ett rejält träningspass. Alva ömsom sov ute (!) på terrassen och ömsom åkte runt i selen på Jens mage.

Med andra ord har hela familjen varit ute hela dagen. Jag älskar att komma in med kall luft i lungorna och rosiga kinder när det börjar skymma – och numera krypa upp i soffan och amma och dricka te.

Jag pratade en stund med min kompis A som planerar hennes och hennes äkta mans bröllopsresa över nyår. Hon ville ha hjälp att välja resmål och av de resor de var sugna på sa jag Hawaii. I år kommer vi fira jul i vårt nya hus med våra familjer och det känns ovant att inte resa någonstans. Förra julen var vi i Kenya och på Mauritius och året innan det på Hawaii. Fantastiska resor båda två! Först blev jag avundsjuk på A, mest av gammal vana, för sen ändrade jag mig lika snabbt.

För ett tag sedan satt det reklam för Quatar i tunnelbanan och affischer med olika resmål. Jag var gravid och suckade inombords. Men sen slog det mig att jag faktiskt varit på alla platser Quatar gjorde reklam för. Jag har rest mycket, ridit på stäppen i Mongoliet, klättrat på kinesiska muren, bilat på USA:s västkust och vallat boskap i Montana. Jag har simmat med delfiner på Hawaii och ridit polohästar i Argentina. På Galapagos badade jag med sjölejon och jag har åkt skidor i Alperna från 4000 meter.

Nu vill jag göra precis det jag gör och leva precis det liv jag lever. Jag vill vara hemma, jag vill vara en familj med barn, jag vill bo i hus, jag vill plantera fruktträd och räfsa löv. Jag vill dricka te och läsa. Idag ute på gräsmattan var jag väldigt lycklig. Det känns skönt att kunna sitta och vänta på att det ska växa äpplen utanför fönstret och veta att jag har gjort mycket på min bucket list och gärna bara är hemma med Alva en stund.

IMG_1564.PNG

One thought on “Just nu vill jag leva

Kommentera

