Du å jag Alva

Sitter och tittar på Malou efter 10. Programmet presenteras (sponsras…) tydligen av fåtöljen ”Seat up”. En sån som liksom hjälper till att putta upp dig ur stolen genom att tippa framåt. Inser att jag tittar på pensionärs-tv. Tänker att det nog är en rätt fiffig amningsfåtölj också som en enkelt reser sig ur med sovande bebis i famnen utan att en riskerar framfall på kuppen. Dock ful.

Vi har precis kommit hem från BVC och mätning och vägning. Alva är idag, snart 11 veckor, 61 cm och väger 4470 g. Känns som att hon brås på sin pappas kroppstyp. Och kanske lite mammas. Förvånande nog var hon asglad när jag byltade på henne för avfärd och bilturen gick bara fint. Hon supersmajlade med BVC-sköterskan. Och kissade på sin fleeceoverall. Shit. Så himla orutinerat att ta av blöjan med body och overall kvar under! Jag hade med ombyte men ingen mer overall. Ute är det fem grader idag på ön. Vi fick låna en filt av BVC som jag lindade in henne i den korta biten till bilen efteråt. Mother of the year! Hon wäade hela vägen hem. Klart missnöjd. Var är min overaaaaall vavava! Väl hemma var hon glad igen men jag ammade lite för att sejfa humöret. Vi är ett bra lag jag och Alva.

Vad långhårig Malou har blivit förresten.

2 thoughts on “Du å jag Alva

    1. Jaha, är det så! Första gången jag kollar:) Då kanske Seat up kommit på en sekundär målgrupp, föräldrar med små bebisar!

Kommentera

