En ny vana

Klockan passerade nyss sju och jag vaknade av lillgrisens smackande. Hon fick en ny blöja och sen stoppade vi ner oss under täcket igen. Jag har börjat liggamma igen. Jag gjorde det ganska mycket i början men det var rätt mycket bök med att få det bra och när Alva inte åt på natten var det lika skönt att krypa upp i en fåtölj på morgonkvisten med henne. Men nu är det höst och ruggigt och Alva har blivit en sån mästerammare att jag återupptagit liggammandet. Det är ju bara för mysigt att börja varje morgon såhär! Hoppas dock vi sover en stund till sen. Ingen lust att gå upp på ett tag. Gäsp.

Idag kommer min föräldragrupp hit och fikar. Sju mammor och bebisar! Jens bakade kolakakor åt oss igår och så finns det äppelpaj i frysen. Hur gott!

IMG_1544.PNG

Kommentera

