Sådär proffsig liksom

Allting löste sig igår. Jag både ammade och bytte bajsblöja i bilen. Kände mig åter sådär proffsig, som en mamma som alltid reder sig! Alva var liksom inte klädd för att dras omkring utomhus och leta skötbord och jag tvivlade på att djuraffären hade ett. Därav valet att göra det i bilen. Hemresan gick smidigt! Ylandet innan måste således ha berott på blöjan. Alltså sorry Alva men jag bytte ju fem minuter innan vi åkte?

På temat missnöjd kan jag berätta att jag idag bestämde mig för att testa vagnen igen. ERROR. Efter fem sekunder i den kommer wä nummer ett. Fattar inte ens hur hon hinner veta att jag lagt henne i vagnen? Liggdelen stod ensam på golvet. Jag la henne i babygymmet bredvid och där var frid och fröjd. Förstår absolut ingenting. Har testat olika bäddning, med och utan leksaker etc etc. Istället preppade jag mig själv med sele och stoppade ner A i den. Skam den som ger sig liksom! Har äntligen hittat en mössa som sitter superbra (!) och så gav vi oss iväg. A somnade på momangen och jag promenerade i skogen och på fälten en dryg timma. Plötsligt kom solen fram också och det blev världens pangväder som tack för mitt slit.

IMG_1542.JPG

IMG_1536.JPG

IMG_1541.JPG

6 thoughts on “Sådär proffsig liksom

  1. Är det där ert hus? Fy tysan så fint. Och nu kommer eventuellt dum fråga: men är hon lika whä:ig om ni väl kommer UT i vagnen? F hatade hatade hatade att ligga i liggvagnen tills vi började rulla utomhus. Man fick vara snabb som attan ut. Obs – inser hur detta tips låter. Hehe. Sorry.

    1. Ja, det är vårt hus:)

      Det är lite olika med wäandet. Ibland är det bara lite missnöjt och hon går att avleda. Men igår var det liksom vrålförbannad från start. Som att trycka på en knapp. Oftast är det lite knorr först men sen går det bra i ca 20 min. Sen rejält missnöjd och sen skrik om jag inte tar upp henne. Med babyskyddet är det mer som du säger. Ogillar att få på sig overall och mössa och bli fastspänd (who doesn’t?) men så fort hon kommer utanför dörren går det bra. Vagnen, ett svårare kapitel!

  2. Himla fint hus ni har köpt! 🙂

    I Bromma Blocks finns amningsrum med skötbord och sånt i källaren i gallerian, alltså samma plan som parkeringsgaraget (som man lätt missar att de har). Jag har inte varit in där själv eftersom min lilla tjej inte gjort shoppingdebut än men det ligger mellan Kappahl och de offentliga toaletterna. Tror också det kan finnas skötbord på övre plan utanför Panduro och leksaksaffären (änden mot Systembolaget till)

    1. Jo, just! Jag stod parkerad precis utanför zoo-butiken och eftersom Alva ”inte var så glad” kände jag inte att det var läge att spänna fast henne och köra iväg igen hehe. Så det fick bli bilen. Annars är ju Bromma Blocks väldigt barnvänligt:)

Kommentera

