Mallig mamma

Idag var vi med Alva på vår nya BVC, här ute på ön. Hon var på sitt absolut gladaste humör och log brett åt alla som sa hej. Vår BVC-sköterska sa att hon var ovanligt pigg och vaken för sin ålder och samma sak sa alltid ”tanten” på Kungsholmen. Jag blir fånigt glad och stolt! Jag har ju inget att jämföra med men tydligen brukar de vara lite mer loja såhär tidigt. Men inte Alva, hon är väldigt med och nyfiken. Vi fick också standardfrågan om vi fick sova på nätterna och det får vi ju absolut! Ett par nätter har dock Alva vaknat kl 03 eller 04 och det tycker hennes mamma är enormt tidigt. Går och är nervös för att hon börjar skaffa sig nya rutiner…

Innan vi åkte hem igen var Alva med i en studie om pneumkockvaccinets effekt på barn och föräldrar. Jens var också med men jag avböjde. Ett litet snorprov togs med slang i näsan, väldigt odramatiskt, men jag kände bara att min kropp har undersökts och petats på tillräckligt. Först under graviditeten, sen under förlossningen och sen även efteråt. Nu får jag äntligen vara ”ifred” igen och det kändes så jäkla lyxigt att bara kunna säga nej jag vill inte. Annars tycker jag en ska ställa upp för forskningen när en kan!

Nedan en bild från gårdagen. Mormor var här och lagade både lunch och middag men hade svårt att slita sig från barnbarnet och skar korv i trappan.

IMG_1397.JPG

2 reaktioner på ”Mallig mamma

Kommentera

