En egen liten person

Imorgon fyller Alva två månader. När hon låg och sov på sin pappas mage i sängen i morse träffades jag av stolthet. Vi har lyckats hålla liv i den här lilla personen i TVÅ MÅNADER! Och hon växer och blir större och starkare av att dricka mjölk, som jag producerar. Jag har inte ”bara” burit och fött henne utan även hållit henne vid liv. Vilken grej! Tänk vad kroppen kan.

Det är så himla häftigt att få barn. Alva är fortfarande liten men ändå större. Hon börjar växa ur storlek 50 på allvar och nacken blir stadigare och stadigare. Men framför allt blir hon mer och mer en liten person och inte bara ett knyte. Jag känner att bandet mellan mig och henne stärks hela tiden. Vi börjar bli kompisar.

Sedan vi flyttade har jag haft hand om henne mer än tidigare. Samt att hon börjat amma ännu oftare vilket helt enkelt gör att vi hänger ihop ännu mer. Jens har istället burit lådor och monterat möbler och andra tunga grejer med oss som publik. (Har dock låtit honom behålla jobbet som bajsblöjchef). I alla fall har nog vår ökade tid bara vi påverkat att vi blivit tightare. Vi har gått våra första promenader ensamma och tagit vårt första bad ihop.

Idag bygger Jens och hans pappa och bror vårt hemmagym. Jag och Alva hänger på övervåningen om ammar och badar. Och så har vi ute på promis. Jag höll snabba steg och Alva sov gott i selen. Min alldeles egna lilla person.

IMG_1387.JPG

En reaktion på ”En egen liten person

Kommentera

