Första valken i handen

Idag har jag tränat mitt första testpass med min PT. Jag har ett abonnemang via Lofsangruppen och en egen PT som jag har kontakt med via deras app. Första veckan (den här) har använts till att svara på frågor om mig själv och mål med min träning, jag har mätt diverse kroppsdelar och fört kostdagbok i några dagar. Nu har jag fått två testpass att köra för att se vad kroppen tycker.

Dagens pass innehöll överkroppsstyrka med fokus på kroppens baksida men även knäböj (gjorde 20 st utan vikt men fick pausa efter 15 på grund av helt slut, minns när jag gjorde 12X3 med 60 kg vikt…) och kondition. Jag värmde upp med en 20 minuter lång powerwalk och körde sen ett antal övningar med mitt Jungle Gym. Mellan varje övning gjorde jag medicinbollskast i golvet. Avslutade med träning av de djupa magmusklerna. Totalt tog passet 20 minuter vilket är ganska lagom för en småbarnsmamma som precis flyttat till hus.

Appen är supersmidig att använda med filmer av alla övningar. Min PT svarar alltid samma dag på mina meddelanden och frågor och nu hoppas jag att kroppen är med på noterna! Jag har fått min första valk i ena handen och det känns fint. Mest nervös är jag för armar och axlar. Att balansera uppbyggande träning av dem med att amma en masse och bära runt på min lilla kotte. De är lite svajiga efter passet så vi får se. Bäckenbotten känns bra!

IMG_1377.PNG

Kommentera

