Min morgon

Alva vaknade 06:30 och vi ammade under snedtaket på övervåningen. Jag hade kunnat vara riktigt pigg men när hon somnade vid 23-tiden igår passade jag på att tvätta håret, lägga en ansiktsmask och – möbelsurfa. Somnade först vid 01. Ändå hade jag inte riktigt ro att sova vidare i morse.

Jag öppnade sovrumsfönstret för att lyssna på tystnaden och tittade ut på dimmiga trädtoppar. Ganska snart blev det lite väl kallt så jag stängde och slog på morgonekot istället. Sen tassade jag upp och drog på mig mjukisbyxor och gick ner i köket. Det var sagolikt vackert ute så jag bestämde mig för en spontan morgonpromenad. Mötte i vanlig ordning inte en kotte där jag gick mellan åkrarna. Jag klappade på mina två nya hästkompisar och vände sen hemåt men på en stig i skogen som sen kommer ner vid vårt hus. Alva och Jens sov fortfarande när jag kom tillbaka så jag fixade frukost och surfade en stund. Fortsatte sen att packa upp lådor, slänga in en maskin tvätt och se himlen färgas knallblå idag igen när solen kom fram.

Vid 10-tiden vaknade övriga familjen och nu sitter jag här och ammar igen. Är väl ungefär vad jag kommer göra resten av dagen också. Hoppas inte däcka ihop av trötthet i eftermiddag men i så fall var den här morgonen värd det.

IMG_1367.JPG

Kommentera

