Vår första bröllopsdag #throw back Sunday

Idag är det exakt ett år sedan vi gifte oss med varandra och blev herr och fru i Färentuna kyrka på Färingsö. Det är en av de gladaste och vackraste dagarna i mitt liv. Det var september och vi hade trott att det skulle bli ett höstigt bröllop. Men solen stod högt på himlen och lyste med värme. Kvällen innan badade vi i Mälaren och drack bubbel på bryggan innan solen gick ner. Tidigt på morgonen nästa dag började jag och mina tärnor att göra oss i ordning innan det var dags för mig och Jens att träffas. Då fick han se mig i min klänning för första gången. Vi tog bilder av oss, med våra familjer och vårt brudfölje likt en hel Hollywoodinspelning vid vattnet och sen skjutsade pappa oss till kyrkan. En av mina bästa kompisar sjöng Åsa Jinders Av längtan till dig och Lars Winnerbäcks För dig. Hela bröllopsdagen var som en sommardag och efter vigseln åkte vi häst och vagn till vår bröllpsfest. Jag var baraxlad och brudskålen höll vi utomhus. Middagen serverades och tal hölls. Min mamma och Jens höll de allra finaste. När solen sänkt sig i vattnet var luften fortfarande ljummen och tillsammans med alla gäster åt vi tårta i trädgården. Som en oplanerad överraskning i och med den varma och vackra kvällen. Sedan dansade vi vals och Jens fällde tårar under tiden. Nån gång på natten slutade festen som jag bytt både klänning och skor till för att kunna dansa i flera timmar och jag minns att vi ändå vaknade tidigt morgonen därpå. Vi badade i Mälaren igen och satt i bastun och tittade på utsikten innan vi mötte upp familj och vänner för frukost och presentöppning. Vi hade precis firat en alldeles, alldeles underbar bröllopshelg tillsammans. En månad efter bröllopet blev jag gravid och för sex veckor sedan föddes vår dotter Alva.

Ett år har gått fort. På vintern efter bröllopet var vi tre veckor i Kenya och på Mauritius med Alva i magen. Vi har köpt vårt drömhus på Färingsö där vi gifte oss och imorgon flyttar vi ut på landet. Det känns som att ljusår har passerat sedan den där dagen för exakt ett år sedan.

Ända sedan dess har jag verkligen försökt av njuta av det som är just precis nu. Ikväll firar vi hela lilla familjen med middag och lyxig övernattning på Courtyard Marriot innan flyttlasset imorgon går mot Färingsö och fortsättninen på vårt gemensamma liv.

bröllop6
bröllop5

bröllop1
bröllop4
bröllop2
bröllop3

bröllop8bröllop9
bröllop7

IMG_0916.JPG

2 thoughts on “Vår första bröllopsdag #throw back Sunday

Kommentera

