Fiffi besiktigad

Idag var jag på återbesök hos min barnmorska, drygt fem veckor efter att jag födde Alva. Vi pratade om förlossningen, nya livet hemma och preventivmedel. Och så blev fiffi besiktigad. Och hon fick grönt ljus! Alltså wow. Allt såg snyggt ut och mitt knip var som jag trodde riktigt starkt, nästan som innan en graviditet. Och jag som knappt gjort knipövningar. Mitt tips om du planerar att bli gravid, ha en cirka livslång karriär på hästryggen bakom dig, jag är övertygad om att det har byggt grunden till min starka bäckenbotten.
Tillsammans med övrig träning kanske.

Jag känner själv att kroppen fortfarande behöver tid att läka och bli stark igen. Jag tror det är mina fogar jag ibland känner av fortfarande. Och de djupa magmusklerna måste väckas. Men jag fick grönt ljus till att börja träna försiktigt – anpassad träning givetvis. Jag firar genom att signa upp mig för tre månader med en PT online via Lofsangruppen!

Med tanke på min lista av övriga skador och krångel jag har eller har haft, axlar, rygg, höft, knä, fot, så känns det inte mer än rättvist att få ha en bra bäckenbotten i alla fall!

IMG_1323.JPG

Här tränade jag styrka med egen kroppsvikt på ett hotelltak i Kroatien. Längt till armhävningar igen!

En reaktion på ”Fiffi besiktigad

Kommentera

