Parodin på bebislivet

Igår morse vaknade jag med mjölkstockning. Väckte min morgontrötta dotter och började dagens första tvångsamning. Sen var planen att åka till Ikea och Mio och jag hade ingen lust att ändra på några planer (hatar att ändra planer) och speciellt inte på grund av ett bröst. Så vi gav oss iväg.

Redan på Ikeas parkering var jag tvungen att amma igen så vi valde en avskild plats i ett hörn. Orkade inte gå in och leta upp amningsrum som jag tror finns. Efter att Alva ätit i säkert trekvart fick Jens ta med henne in i selen och inhandla det planerade babygymmet. Jag var nämligen fortfarande desperat och plockade fram min pump som jag packat ner. Så där satt jag, på en parkeringsplats och pumpade mjölk, medan min man och mitt barn shoppade.

Efter någon timma var de tillbaka och då ville Alva äta. När hon var klar hade jag suttit på den där parkeringen i cirka tre timmar utan att kliva ur bilen, med blottade boobs. Eftersom det ändå gjorde djävulskt ont att dra upp linnet igen bestämde vi oss för att skippa Mio och åka hem.

Jens letade parkering och jag la Alva i sitt babynest under nytt babygym på badrumsgolvet och ställde mig i duschen medan jag höll låda för henne och sjöng sånger. Här någonstans började min dag kännas som en dålig parodi på spädbarnsliv.
Mormors lilla kråka skulle ut och åka parallellt med bröstmassage i duschen.

Kvällen blev bättre. Vi åt middag hos mamma/mormor och det var SJUKT gott. Dessutom lyxigt att slippa laga, duka och diska. Dessutom efterrätt på det. Alva ammade för typ en hel armé så det var tur att mamma har öppen planlösning mellan kök och vardagsrum eftersom jag mest befann mig i det senare. Jag var helt slut när vi kom hem och ammade en sista gång knappt vaken. Klockan 23 var Alva mätt och sen vaknade hon klockan 05 nästa gång och sen 09.30. Och då var min mjölkstockning borta, highlife!

Idag har vi varit ute vid Drottningholm och flanerat i slottsparken, fikat och njutit av finvädret med Alva i selen. Börjar kännas onödigt att äga en svindyr vagn med tanke på att vi inte använt den sen vi köpte selen.

IMG_1267.JPG

3 thoughts on “Parodin på bebislivet

  1. Selen är bäst. Aldrig förstått hur folk orkar lasta med sig vagnar och ta sig fram på alla möjliga och omöjliga ställen. Använder den fortfarande ibland på min nästan 3åring när hon är sjuk eller lite extra mammig.

      1. Ja såklart! Men för mig är det tvärt om, armarna och axlarna kan ej köra vagn:( Just nu kan inte bäckenbotten bära mycket men räknar med att kunna det sen!

        För många är det nog också bebisen som väljer vad hen föredrar…

Kommentera

