Utflykt i skogen

Igår packade vi in oss, vår lilla persika och fika i bilen och åkte ut på Lovön. Vi parkerade i skogsbrynet och stoppade Alva i selen innan vi gav oss iväg längs med Fornstigen. I skogen var det tyst och stilla medan vi trampade över barrstigar och rötter. Solen letade sig försiktigt fram genom bladverken. Efter ett tag vek vi av på en större väg jag har många minnen ifrån. Den är del av en av mina favoritslingor som jag brukade rida när jag fortfarande hade min häst. Det är en mjuk och bred stig som böljar sig fram i skog och längs med åkermark och det kändes som att det var alldeles nyss jag var där sist. Fast att det var en sådär sju år sedan. I den här backen brukade vi galoppera. Och över de här stockarna kan en hoppa. Här skrittade jag ofta på lång tygel. Den här svängen minns jag, här blev det ofta lerigt. Minnen! Vi promenerade fram med en nöjd bebis i selen och när hon började vakna till slog vi oss ner och fikade och ammade innan vi gick vidare. Vi var ute i drygt två timmar plus vårt fikastopp och det var helt underbart att få andas så mycket frisk höstluft och få vädra skog och mossa. Enda smolket i bägaren stavas min bäckenbotten. Den har fullständigt kastat in handduken så här en månad efter förlossningen och lämnar en obehaglig känsla efter sig om jag går längre sträckor eller bär Alva i selen. Vad sjutton! Efter gårdagens långtur var jag skönt trött i hela kroppen förutom bäckenbotten som var och fortfarande är rejält oskön. Obehaget har smugit sig på mer och mer den senaste tiden och nu är det maximal vila och massa knipande som gäller. Skönt att vi snart flyttar ut på Färingsö, ön efter Lovön, så att det bara är att gå ut ur huset om jag vill sitta på en stubbe och dra fingrarna längs med gräset! För att vara lite positiv. För jag vill ju såklart röra på mig. Oavsett är det så himla mysigt att åka på utflykt med sin lilla familj. Allting är spännande i början och jag är glad och imponerad över att det går så bra för oss!

DSC_4172DSC_4182DSC_4186DSC_4194DSC_4201DSC_4205DSC_4213

 

Kommentera

