Nya kläder och dåligt väder. Och amning igen.

Igår spöregnade det som bekant typ hela dagen. Jag klev upp och hittade två sötnötter i soffan och ville bara stanna inne och dricka te och kolla på The Killing. Men vi hade full agenda. Först åkte vi ut till Ingarö och Sofy och fyndade bebiskläder och åt bullar. Vi kom hem med flera färgglada bodys från Geggamoja, några klänningar, jackor, koftor och en overall för Alva att växa i. Jag har generellt lite fobi för begagnat (väldigt synd men så är det) men när jag vet vilka bäbbar som använt och vilka föräldrar som tvättat är det inga problem alls. Kul att komma hem med så mycket fint! Älskar Geggamojas knalliga färger och att slippa välja mellan rosa, blå och beige jämt.

Sen hade vi bråttom hem. Vi hann precis äta alla tre och hinna upp till BVC i tid. Var extremt stolt över detta. Att komma max en kvart för sent med en treveckors och nästan amma på språng känns proffsigt. Hade redan ammat i Sofys soffa och sen ammade jag på BVC igen.

Plötsligt var det kväll och Idol och jag ammade vidare. En ammar verkligen hela tiden. Det gör mig trött men jag förstår inte riktigt varför. Jag sitter ju som bara där. Men det tar energi ändå. På kvällarna låter jag Alva mysamma mycket. Hon älskar att amma, sova, amma, sova i mitt knä. Det är mysigt men till slut är jag dödstrött. Det är så befriande att flytta över henne till Jens, sträcka ut och vila tuttarna lite trots att de ju bara sitter där de sitter. Märklig känsla. I alla fall fick jag min sofftid, värmeljus och tv till slut!

Jag ammade sista gången vid 23 och sen vaknade Alva 04.30 och 08:45. Älskade bäbbe som låter mig sova så mycket och ändå är mätt, glad och går upp i vikt! Då är det helt okej att amma ”lite tätare” på dagarna.

IMG_1216.JPG

Kommentera

