Hur en hälsar på spädbarnsföräldrar

I måndags var bästa Katten hemma hos oss och hälsade på Alva för första gången. Det märks att hon är ruttad när det gäller föräldrar och bäbbar eftersom hon var den optimala besökaren! Till att börja med är hon ju en grym kompis som jag längtat efter att träffa men hon hade alltså även lite fingertoppskänsla du kan inspireras av om du ska träffa nyblivna föräldrar:

Hon erbjöd sig att ta med middag. Hon lagade dessutom denna middag i förväg och tog med den färdig att servera. Jag och Jens pratade om detta fantastiska hela dagen!

Hon lät oss bestämma tid. Nära aktuellt klockslag hörde hon ändå av sig och dubbelkollade om det fortfarande passade att hon dök upp. Det gjorde det men en vet faktiskt aldrig.

Hon stannade precis lagom länge. Inte för kort tid och inte för lång tid. Jag brukar somna varje gång vi haft besök för det tar av någon anledning otroligt på krafterna att ha en vuxen konversation, men denna gång var jag pigg efteråt!

Vi har fått så fina presenter av alla gäster, helt otroligt faktiskt. Katten var inte sämre utan hade med sig mini-Uggs till Alva och en handsydd, närproducerad nalle. Jag och Jens fick en kokbok med barnmat! Blev sjukt glad. Vill och hoppas hinna laga mycket egna grejer och inte bara köpa burkmat. Så trist. Nu har jag massor med inspiration i en bok!

Sammanfattningsvis hade vi en supermysig kväll med mat, vin och bebisgos. Önskar förresten verkligen att jag kunde sjunga lika bra som Katten. När hon sjöng om de elva små trollen låg Alva alldeles hänförd i hennes famn och släppte inte K med blicken en gång!

One thought on “Hur en hälsar på spädbarnsföräldrar

Kommentera

