Anteckningar från en spädbarnsmamma

Jag byter inga blöjor på A. Faktiskt gör jag absolut ingenting förutom ammar. Här om dagen var vi i alla fall ensamma en stund eftersom Jens var på Ica. Vi hänger i soffan och plötsligt hörs bara brak schlurp typ. Shit (bokstavligen). Barnet tokbajsar! Var vi ens hemma i vår egen lägenhet? Svar nej.

Det var bara att börja riva i skötväskan och sätta igång. Utan större finess men i alla fall utan att kväva, tappa eller bryta nacken på A lyckades jag spola henne under kranen i handfatet. Tyvärr rann det inte undan så bra så hennes fossingar blev rätt doppade i brunt vatten ett tag. Mera shit. Till slut var i alla fall barnet rent och torrt. Först satte jag på blöjan baklänges (då var jag tvungen att börja skratta) men sen var vi klara. Och bebis var glad hela tiden. Snäll mot mamma. Förutom att du bajsade på min premiär. Hade räckt med kiss tycker jag.

Kommentera

