Inte rolig sak idag

Jag har fått min första mjölkstockning. Wäää som Alva skulle ha sagt. Att amma känns som att barnet äter med kniv och gaffel från mitt bröst. Och så är det just amma en ska göra för att avhjälpa helvetet. Ont ska med ont fördrivas!

Vår städhjälp är hemma hos oss och städar idag så vi rullade ut A på långpromenad. Har för övrigt alltid funderat över folks fullastade barnvagnar, vad har de i dem egentligen? Well, vi gick hemifrån med lika full vagn plus en tygkasse med min amningskudde. (Har dåliga axlar, ammar helst med kudden). A vaknade typ omgående vi gick hemifrån så jag fick börja med att amma i låtsasparken som vi kallar den. Sen sov hon äntligen och vi gick förbi Stockholms glasshus. Vi åt glass i Sinnenas trädgård bakom Vasaparken och sen gick vi upp till mormor och ammade igen. Med kniv och gaffel.

På vägen hit tyckte jag alla stirrade. Kunde inte ha någon bh på mig och glömde samtidigt inlägg. Var med andra ord helt nersölad. Höll demonstrativt i kokosglassen och försökte skylla på den.

Nu är Jens är på apoteket och köper en amningspump. Ska väl inte klaga men mitt barn sover typ hela nätterna och det verkar inte mina tuttar klara. Men nu har jag jinxat det och nattfriden är nog slut från och med i natt!

IMG_1129.JPG

One thought on “Inte rolig sak idag

Kommentera

