Glad och stolt

Idag känner jag mig lite extra glad och stolt över vår bebis. Hon har vid så många tillfällen uppfört sig så exemplariskt och den nervösa mamman har hela tiden kommit hem och andats ut. Okej, bebisar uppför sig väl knappast och att kalla sin bebis snäll är väl fånigt men ni fattar.

Hittills har hon varit glad och nöjd på varenda läkarkontroll och det har ändå blivit några stycken nu. Oftast har hon sovit både på vägen dit och hem, i vagnen eller i bilen. Idag var vi på premiär på BVC. Alva sov väldigt gott i sin sjal hos Jens när vi skulle iväg och det kändes grymt att väcka henne. (Men fadern satt i övrigt i bar överkropp och behövde klä på sig). Jag gjorde det roligare med en slurk mjölk, men sen var vi tvungna att avbryta amningen också för att hinna. Hon låg vaken i vagnen men sa inte pip på hela vägen och inne på BVC gnällde hon inte heller. Innan vi gick därifrån ammade jag och sen somnar det underbara barnet i vagnen. Då vågade jag gå till både Åhléns och Details och köpa amningsbh:ar!

Hjälp, blev jag precis en förälder som skryter om sitt barn? Jag är mest bara glad och lättad över att typ slippa amma på Fridhemsplan. Hemsk plats för övrigt. Nej vidrig. Är sjukt jävla glad för det här huset vi köpt!

Andra saker vi gjort idag är fikat med morfar och morbror. Nu har familjen träffat Alva och vi ska börja beta av kompislistan.

IMG_1052.JPG

Kommentera

