Promenad och ett glas vitt

Vi kom ut på promenad idag igen! Det blev en kvällspromis vilket kändes lite risky med tanke på att Alva är mer vaken då än på dagarna då hon brukar långsova i alla fall en gång. Men jag ville verkligen komma ut och ville inte att rädslan av att behöva amma bland folk skulle hålla oss inne. Amma offentligt borde vara en icke-fråga men är tyvärr inte det i det här landet.

Vi satte iväg, med vaken bebis men som ändå verkade nöjd i vagnen. Är hon vaken vill hon i princip alltid amma. Well, strax var det matdags men Jens kom på den briljanta idén om att pausa på en ”grön fläck” bara några minuter bort innan Karlbergsparken, vår egentliga destination. Dit hinner vi. A ger amningssignaler ganska länge innan hon börjar pipa. I alla fall ammade jag för första gången ”bland folk”! Var inte direkt nån i närheten men jag var ändå stolt.

Sen slumrade A till och vi kom fram till parken. Det var en himla fin kväll och vi gick längs med löpspåret i skogen. Alltså jag blev sååå springsugen! Underbart att vara på andra sidan och på väg tillbaka.

På vägen hem vaknade lilltrollet och det blev åter amning i miniparken. Snart är jag proffs. Men det blir ju rätt mycket boob flash. Inget jag gärna gör på till exempel restaurang.

Sen kom vi hem, beställde pizza OCH öppnade en flaska chablis. Planen var en sovande A och en middag där båda åt samtidigt. Well, vi åt i soffan ikväll igen och jag ammade under tiden. Och drack ett hemskt litet glas vin på samma gång. Kändes inte alls förbjudet men har man en maratonammande bebis får det bli så!

IMG_1096.JPG

En reaktion på ”Promenad och ett glas vitt

Kommentera

