På promenad

Tjoho! Vi kom faktiskt ut på promenad igår. Medan vi åt lunch somnade lilla A i vagnen och vi formligen kastade i oss maten för att ta vara på tillfället. Vi turades om att vagga vagnen – eftersom Alva som många andra bebisar verkar gilla att sova när det rör sig, till exempel i bilen – medan den andre tog på sig kläder. Inte finstassen men en bh och ett linne ej dränkt i mjölk… Sen gick vi ut!

Det var varmt och solen sken. Vi har en solsufflett på vagnen men det var ändå svårt att parera. Jag var livrädd för att Alva skulle vakna och för att jag skulle behöva amma offentligt under vår allra första promenad. Jag tyckte det var bullrigt och smutsigt och folk rökte och jag längtade till landet. (Fem veckor kvar till flytt!) Nere vid vattnet blev det lugnt och skönt men mycket folk, alltså ej amningsvänligt enligt mig. Plus sol på det och hur skydda bebis.

Vi köpte glass mest för att jag ville ha gjort det med bebis (vi hade även varit på apoteket!) och jag kände mig fruktansvärt sunkig när jag beställde. Dygnsur av svett, post-gravidmage och håret på ända. Jaja. Väl ute med glassen kom vi till promenadens lugnaste stråk och var dessutom på hemväg, så nu började jag koppla av och faktiskt njuta istället för att bara vara ute av plikt.

Trots den stressade, nyblivna mamman var promenaden fantastisk. Jag var ju nämligen inte ett dugg andfådd längre! Jag gick i snabbt tempo upp för den långa, branta backen hem till oss och det var ju en liten bit kaka! Kände för att springa men det måste en ju vänta med jag vet. Inte ens underlivet knorrade över min powerwalk. Känner mig i princip som vanligt på nedervåningen. Kroppen är ju helt otrolig!

IMG_1074.JPG

Kommentera

