Lyhört föräldraskap

Tänkte tipsa om en bra bok som vi läser: Lyhört föräldraskap. Jag har inte kommit så långt än men den beskriver barnets utveckling de första fyra åren väldigt bra. Det som står är jätteintressanta saker och jag gillar författarens utgångspunkter.

Hon skriver bland annat om tiden efter förlossningen på ett bra sätt. Mycket i boken handlar just om föräldrarna och den tar bland annat upp relationen mellan dem. Jag tycker det tjatas rätt mycket om den där relationen, hur viktigt det är att inte glömma den OCH såklart att komma igång och ligga igen. Känn stressen? I Lyhört föräldraskap finns fler perspektiv med och den lyfter fram att det är helt okej att bara vilja vara förälder i början, inte någons fru eller man till exempel – och att det och barnet på sikt kan stärka relationen för många. Det är okej att trivas med att ha det så. Författaren tar givetvis upp vikten av närhet, pussar och kramar men jag tycker hon ger fler perspektiv eller säg alternativ än mycket annan litteratur/barnmorskor/appar etc. Jag vet inte hur det kommer bli för oss men det känns skönt att läsa om fler varianter än en. Bland andra bra saker! Jag tycker även att pappan/partnern får större plats i den här boken än vad en är van vid, bra!

Så vill du köpa en bra bok att bläddra i och inte bara läsa snuttarna i diverse appar är den här boken mitt tips!

20140725-185436-68076749.jpg

2 reaktioner på ”Lyhört föräldraskap

  1. Från en Erika till en annan. Nu måste jag ju lämna en kommentar, har läst din blogg dagligen rätt länge. Jag vet inte ens från vilken blogg jag hittade hit och det hör heller inte hit. Gillar verkligen din blogg, ditt sätt att skriva och såklart just nu din stundande förlossning och kommande bäbbson. Har själv två skruttar, en på tre och en på ett. Puh! men det är såå roligt och såå mycket kärlek. Och skittufft mellan varven 🙂

Kommentera

