Halvskugga och platta persikor

Ännu en natt med obönhörlig värme. Ligger och flämtar under ett lakan och lider när morgonsolen gassar in nån gång från 5-tiden. Då har jag redan vaknat cirka varannan timma för att dricka vatten, kissa eller något annat preggorelaterat. Helt fantastiskt att jag alltid somnar om, nästan, och inte är mer bombad dagtid. Låg ändå och flämtade en stund på soffan efter frukost medan Jens satt på balkongen och löste korsord. Men ja ba, här kan jag ju bara inte ligga hela dagen. Hoppade plötsligt upp och hojtade, nu åker vi och badar! På några minuter hade vi stuvat ner handdukar, picknick, massor av vatten, böcker, korsord och badkläder och var på väg ner till bilen. Nere vid Hornsberg finns ingen skugga mitt på dagen så vi åkte istället till Ängbybadet i Bromma. Där finns dessutom en strand att bada från, praktiskt för preggon!

Vi låg i halvskugga hela eftermiddagen när vi inte sälade runt i vattnet, åt persikor och fortsatte med nämnda korsord. Riktigt skönt faktiskt!

Mobilen lämnade jag kvar i bilen så det blev inga bilder eller Facebook-incheckningar. Istället bjuder jag på en bild från en kväll på Piren förra sommaren när det var typ så här varmt också. Men då njöt jag bara mig veterligen. Det är Katten som fotat!

piren
Tips: Här hittar ni en karta över badplatser i Stockholm.

Kommentera

