Välkommen ut Bäbbson

Det officiella BF:et har ägt rum men ingen bebis har kommit ut. Dock tror ju både jag och Jens på ett något senare BF så än finns det tid för Bäbbson att vara punktlig! (Med
tillkämpas optimism?)

I förmiddags var vi på KS och gjorde ett CTG och det fortsätter att se bra ut. Bäbbson blev kallad för sömntuta och jag fick dricka kallt vatten. Hen sover typ alltid på senmorgonen och förmiddagen. Sen fick vi medskicket ”Allt kan hända väldigt snabbt men jag tror inte barnet har kommit ut på fredag”. Och så fick vi en ny tid för kontroll på just fredag. Amen åhhh var min spontana reaktion, trots att ”mitt och Jens BF” precis har varit då och jag nog egentligen inte trott på någon leverans innan helgen i alla fall.

Känslorna är ganska blandade. När jag gått och lagt mig de senaste kvällarna har jag tänkt att jag är rätt trött. Känner inte för att föda barn just i natt. Ge det några dagar till va. Vi sitter med tända ljus på balkongen till sent och jag tänker, en kväll till bara! Samtidigt är jag urless på magen, särskilt på nätterna. Vill kunna vända mig smidigt och sova på rygg, desperat mycket! Att kissa fem gånger per natt är också tjatigt. Jag längtar efter att få påbörja resan mot en stark och smidig kropp igen. Det kommer ju inte att ske över en natt dock. Först väntar en förlossning och att repa sig från den och det är väl det jag inte direkt suktar efter och därav de blandade känslorna. Men det måste ju ske innan något annat.

Jag längtar efter Bäbbson också men trots att jag befinner mig på målrakan känns det så abstrakt. Jag har nog inte fattat att vi snart får vårt barn! Hallå hjärnan?!

Men jag tänker på en sval september med fungerande amning och avslag som försvunnit, ett nytt hemmagym i huset vi flyttat till och en glad Bäbbson i en babysitter. Tänk att jag snart är där. Märkligt. Med undantag för att Bäbbson kanske inte alls kommer tycka babysitter och tränande mamma är nån höjdare. Jag kanske inte ammar heller men ni fattar!

Annars, det är varmt. Jag är uttråkad. Läser böcker och bakar och det sista rimmar ju inte så bra med det där om stark, smidig och hemmagym. Men jag har slut på underhållning i övrigt nu. De kompisar som är kvar i stan jobbar på dagarna och de som är lediga är inte hemma. Jag får roa mig själv vilket i och för sig alltid passat mig bättre än de flesta.

Övriga reflektioner: Det känns oerhört creepy när någon petar på ditt barns huvud mellan dina ben. Och borde man inte kunna nå själv då också?

20140721-134332-49412218.jpg

Kommentera

