Siffror

På tal om att jag är väldigt ledig och inte har något att göra om dagarna längre. Jag har verkligen uttömt alla ytterligare möjligheter till underhållning här hemma. Bäbbsons rum är färdigboat med nya tyger och färger. Spjälsängen och baby bay:en är bäddad. Alla kläder är tvättade och ligger hopvikta i en ny byrå. BB-väskorna är packade. I badrummet ligger skötbädden klar, vi har en badbalja och i det ena skåpet har vi alla bebisprylar inklusive mina ”nybliven mamma-prylar”.

Jag har städat och rensat varenda låda, skåp och hylla i vår lägenhet. Allt ligger i ordning och jag har kastat ganska mycket. Jag har sorterat min garderob efter preggokläder, kläder som går att amma i och övriga kläder – det vill säga resten av alla mina andra, vanliga kläder. Det är ständigt renbäddat och handdukarna i badrummet är ”nyss tvättade” mest hela tiden. Granitbänken i köket är blank. Blommorna har det bra i sina krukor. Dessutom har jag rensat i datorn och på vårat nätverk och i min Dropbox. Alla bilder är sorterade.

Tidigare i veckan städade jag min träningsgarderob. Den är sprängfull med grejer och trots att jag plockade ut allting och vek ihop i snygga, prydliga högar så var den fortfarande lika full. Jag räknade till 17 sporttoppar, 15 träningstights och 9 lager två-tröjor. Jag har även tre pannlampor, två par cykelskor och ett par simglasögon. Jag och Jens har tillsammans fem beachvolleybollar. Jag har tre cyklar. Bara för att nämna några saker.

Frysen är proppfull med mat. Vi har 45 matlådor, hälften är vegetariska och hälften är med kött. Vi har till och med förberett alla tillbehör och fryst rubbet i portionsförpackningar. I frysen finns även två limpor bröd och 20 stycken morotsbröd. Det finns även 42 kanelbullar, 12 kladdkakemuffins, 12 bananmuffins och 12 chokladbollar.

Vad jag försöka säga är, Bäbbson, du kan komma ut nu!

3 reaktioner på ”Siffror

Kommentera

