Lata dagar

Nu känner jag mig verkligen ledig. Jag vaknar på mornarna med absolut inga planer. Bara ett jaha, undrar vad jag ska göra idag och så en kik på vädret. Det är ganska skönt, den här ledigheten, men snart kommer jag att ledsna. Även om jag vet att jag snart säkert kommer att drömma tillbaka till den här tiden. Särskilt kommer jag drömma om frukostarna. De tröttnar jag aldrig på. De där frukostarna jag har massor av tid  för, både att göra i ordning och att äta. Det är sån vardagslyx.

I dag sken solen som vanligt när jag vaknade och jag tänkte att jag kanske skulle släpa mig iväg på en utflykt. En utflykt blev det om än inte så lång. Jag rullade ut mammas damcykel som jag har till låns ur cykelrummet och trampade ner till vattnet. En kort tur på några få minuter. Gud så härligt att cykla! Det var en hel evighet sen på grund av mina axlar som aldrig blir helt bra. På damcykel (med högt styre) funkar kortare sträckor ganska bra. Men jag saknar mina andra cyklar. Slog mig ner på bryggan med en bok och hade det skönt. Kändes fint att kunna sitta på ”marken” med bryggans trapp som ryggstöd och med komplement av en kudde. Helt okej för att vara preggo med BF om några dagar tycker jag! Sen blev det molnigt och jag blev hungrig så då cyklade jag hem igen.

Skulle inte ha några problem med att ligga i soffan resten av dagen med min bok känns det som, har som sagt kommit in rejält i lathetslunket (nyttigt sägs det ju), men lite senare ska jag och Jens ta båten till Grinda och äta middag på deras värdshus. Alla tre vädersajter som jag kollade i morse innan jag stack ner till bryggan utlovade stora solar resten av dagen. Men just nu är det alltså mulet. Det är i alla fall luftvarmt och det känns inte som någon idé att boka om det hela till nästa vecka. Snart kommer ju Bäbbson! Innan dess ska vi grilla med våra kompisar och gå på födelsedagsfest. På BF har vi tvättid.

piren

Kommentera

