Kanske klämmer ut Bäbbson i badkar ändå

Vet ni vad! BB Sophia säger att vi är välkomna att föda där! Bäbbson uppvisar så bra status att det inte är några problem för oss att komma dit så som det var planerat. Vi var på Astrid Lindgren igår och gjorde ett ultraljud och allt såg fortfarande bra ut. Det var ytterligare en i raden av kardiologer som vi träffat som gjorde gårdagens koll och just den här mannen var väl inte precis någon lustigkurre så att säga. Han sa inte mer än han behövde. Men vi frågade i alla fall vad han ansåg om var vi borde föda och han ryckte mest på axlarna. Ni kan väl föda var ni vill tycker jag. Jag är osäker på om alla sagt samma sak men måste ju ändå lita på hans medicinska skills och att han inte kan rekommendera något som är direkt felaktigt – även om han var en tråkmåns som inte kände för att småprata.

Oavsett var vi föder kommer vi i alla fall behöva komma till Astrid Lindgren innan vi åker hem för att kontrollera Bäbbson och få hens profylax men det är ju verkligen inga problem. Vad tar det att åka till KS från BB Sophia, 10 minuter? Och sen har vi lika när hem också.

Jag trodde jag skulle vara fullkomligt överlycklig över detta besked men känner mest ett jaha, det var ju trevligt. Jens var ganska förvånad igår över att jag var så blasé. Jag är väl allmänt trött på hela den här grejen bara. Jag vill mest få ut ungen och ha den här historien överstökad. Och så börjar jag ju bli ganska hemmastadd på KS. Och alla vi träffat på förlossningen har ju varit toppen. Sist vi var där sa den barnmorskan vi träffat vid alla våra besök att vi var såå välkomna dit när det var dags. (Det verkar inte ha undgått någon att jag absolut har velat föda på ett helt annat ställe egentligen). Känner mig nästan elak om jag åker till BB Sophia istället. Men jag har inte glömt det där med toaletter och badkar förstås. Som sagt, låt oss (eh mig) bara få ut ungen snart, okej?

duåjag

Kommentera

