När jag vill flytta extra mycket till hus

Vaknar 05:20 av att hela vårt sovrum stinker cigarettrök. Det finns ingen värre lukt. Den gräver sig in i näsan, alla porer och det känns som att täcket och varenda textil stinker. Jens kastar sig upp och stänger balkongdörren (i samma sekund som jag mer eller mindre vrålar NU RÖKER NÅGON IGEN) men det är för sent.

Första frågan jag fick när Bäbbsons hjärtrusningar upptäcktes var om jag börjat röka. Jag förstod att de frågade men jag kände mig ändå så provocerad. Jag skulle a.l.d.r.i.g. Även som icke-preggo. Jag fattar att det är svårt att sluta men vem fan börjar röka? Det är ju helt obegriplig. Sedan jag blev gravid har jag faktiskt hållit andan varje gång jag passerat en cigarett. Har bara inte kunnat förmå mig att besudla mitt blodomlopp med ens en hint nikotin. Så paniken i morse. Paniken. Med hjärtmedicinen på sängbordet. Kan inte hjälpa det.

I alla fall stinker det i hela vårt hem just nu och jag har fått den där hemska huvudvärken folks cigarettrökande alltid gett mig. Parallellt med att mina hormoner har fest och har bjudit alla sina polare. Ni kan lista ut resten av händelseförloppet denna morgon om jag säger att klockan är 06:10 just nu.

Det ska bli så fruktansvärt fantastiskt att flytta till ett hus på landet. Det kommer aldrig stinka cigg i vårt hem igen.

Kommentera

