Mitt liv som höggravid

Jag börjar så smått komma in i ledighetslunket igen. Det där som blev avbrutet av ett rusande bebishjärta och så vidare. Men jag tycker det är ganska svårt att bara vara ledig och ”göra ingenting”. Särskilt inte när jag vet att det här är mina sista veckor innan livet aldrig mer kommer bli sig likt och egentid inte längre kommer att vara en del av min vokabulär.

Idag såg jag i alla fall framför mig en lugn dag men det har varit något på programmet större delen av dagen ändå. Om än lugna aktiviteter så är det först nu, efter klockan 21, som jag har sjunkit ner i fåtöljen. Sju nya matlådor har åkt in i frysen. Den här vändan blev det köttfärssås och pastaskruvar. Jag har fikat med en klok och bra och rolig kollega som jag nog tänker definiera som vän och inte bara kollega framöver. Jag har varit hos min kiropraktor (så mycket bättre än gårdagens ”massage”). Jag har hämtat en radio som jag har köpt av en annan kollega. Jag har köpt en tavelram eftersom vår städhjälp råkat ha sönder en. Efter alla dessa projekt stod jag på Regeringsgatan med en tung handväska i ena handen och en ännu tyngre radio i den andra handen och kände bara att näe. Jag orkar verkligen inte släpa hem det här på tunnelbanan, i rusningstrafik, igen! Kroppen säger nej. Efter matkassehistorien igår kände jag mig helt överansträngd, fick ont i ett knä och gud vet allt. Så jag tog en taxi. Det var typ mitt absolut bästa beslut typ någonsin.

Hemma hann jag precis slumra till på sängen innan Jens kom hem. Då åkte vi och hyrde ett släp och hämtade hem vår nya fåtölj. Den ska stå i min läshörna i vårt nya hus, under snedtak bland massor av böcker intill brasan. Jag planerar att med en gång Bäbbson har anlänt inviga den som amningsfåtölj inte minst också. Tror att den kommer vara så himla superbra till det.

Avslutar dagen med att känna mig höggravid. Går ju upp och ner det där men jag tror taxiresan avgjorde saken.  Trots att jag fortfarande inte använder stödstrumpor eller samlar någon vätska direkt. Har ”missat” massor av preggogrejer man ska råka ut för men tycker jag har haft min beskärda del ändå. Nu kommer jag vara höggravid fram till att Bäbbson är ute.

preggo

Kommentera

