Mitt livs största beslut?

Nu har vi hängt på Astrid Lindgren i några timmar, fikat och pratat med olika läkare. För att sammanfatta en lång historia ska vi nu besluta oss för om vi vill försöka medicinera Bäbbsons hjärta via mig, som i så fall måste läggas in omgående (i och med att förlossningen är näääraaa), för att hinna få ordning på allt innan hen ska födas (hjärtat får inte vara i samma status som nu under en vaginal förlossning, rusar hjärtat eller är det bara en normal ökning på grund av födsel, går ej att veta) eller om vi vill göra ett planerat snitt, typ snart. Medicinen kanske inte kommer funka/hinna börja verka och då blir det ändå snitt vad det lider. Eh jaha. Jag som precis läst ut Att möta förlossningssmärtan? Det var det här med att vara öppen för allt när man ska föda barn.

Jag kan ju säga som så att det här inte precis var vad jag hade i tanken när vi gick till barnmorskan igår morse. Tankarna far runt och nu ska vi ta ett stort beslut med mycket att ta hänsyn till. Under tiden får bloggen vila och jag kommer inte dela med mig mer av denna nervkittlande följetong på ett tag. Stay tuned – men den närmsta tiden blir det bara fokus på mig, bebis och den blivande pappan.

Vi gick hela vägen hem från Karolinska och jag sitter i shorts och zippar på en morotsjuice. Och googlar. Vi ska ta beslut. Men allra först ska vi trava ner på stan och köpa ett överkast till Bäbbsons rum och vuxensängen som ska bli min amningshörna. Det känns som det jag helst vill göra nu medan tankarna för köra sitt eget race i bakgrunden. Det brukar funka bättre än att ligga och glo i taket tycker jag – hur knäppt det än kan låta. Jag tror det blir ett ljusblått.

8 reaktioner på ”Mitt livs största beslut?

  1. Skickar lite pepp, det kommer bli bra även fast det kanske inte blir som du tänkt dig. Tycker mycket om din blogg, speciellt eftersom jag själv är gravid (v.23) och du har många kloka tankar och intressanta funderingar (och tips!) kring detta med graviditet och barn. //Sandra

  2. Hej, mycket att tänka på för er… Ni verkar lugna mitt i allt nytt som händer. Vill bara berätta att jag födde med ett akut snitt efter lång förlossning där bebis började må dåligt, det var en jättefin upplevelse mitt i allt! Inte vad jag tänkt men snittet var fantastiskt, bebisen kom ut och mådde bra. Ibland låter det i sjukvården som att snitt är så dåligt men inte alltid… Snart får ni träffa bebis iaf! Kram Frida

    1. Tack, skönt att höra sånt också! Är orolig för att inte få bebis direkt, att hen och Jens får vara på ett ställe och jag ett annat. Och allt de säger om allergier och förändrade dna och gud vet allt.

Kommentera

