Fixerad Bäbbson?

Jag funderar på om min inneboende har fixerat sig nu, eller i alla fall är på god väg att böka ner sig ännu mer i bäckenet? Det där trycket min barnmorska sa att jag kunde känna öka närmsta veckorna har jag i och för sig inte känt men däremot det där pirrandet och ibland som små elstötar från ingenstans. Faktiskt inte alltid så små utan jag ropar gärna ”ohh” när de sätter in. Trodde först det var fogarna men det känns inte riktigt likadant och gör inte ont, bara konstigt. Intressant också när jag är kissnödig men inte ”orkat ta tag i det just yet” och så bökar Bäbbson till med skallen eller nåt och jag liksom shit, tur jag fortfarande kniper bra!

Nån gång för tja, några månader sen nu kanske skrev jag att det här började bli väldigt mycket en gravidblogg. Jag var inte helt nöjd över detta och lovade bättring. Det gick bra ibland. Men på sistone har detta känts som en renodlad gravidblogg. Kanske svårt att undvika. Men folk verkar gilla av statistiken att döma? Jag vet ju bara vilka några få är. Hoppas ändå på lite variation när barnet väl kommit (ha.ha.ha). Lär bli sjukhukt mycket bebisfokus men tillsammans med det hoppas jag kunna skriva mer om träning igen. Och om att göra iordning ett hus. Om böcker. Kanske om foto. Just nu är jag i ärlighetens namn egentligen inte så intresserad av något annat än mig själv och min bebis.

Bild

 

5 thoughts on “Fixerad Bäbbson?

  1. Fina fina magen!

    Jag har inget emot att du skriver om graviditet, jag är ju själv preggo. Men du får gärna skriva om huset också – det är jag nyfiken på. Och hur livet efter graviditeten utvecklas med förändrad kropp, ny familjemedlem och nya prioriteringar 🙂

  2. Allt det kommer jag absolut att skriva om! 🙂 Vi flyttar i mitten av september så tyväääärr har jag inte så mycket om huset att skriva om än. Möjligen mina idéer och planer för det, finns ganska många. Hehe.

  3. Vad FIN du är! Och det är naturligt att det blir mkt preggoblogg. Det GÖR inget. Det är intressant och tror du är glad att du har det kvar sen. Efteråt blir man än värre, ehe.

Kommentera

