Jag fick ett sms igår

”Nu är det snart dags 😛 Snart helt öppen och h*n ska ut 🙂 Epidural är grejen <3”

OH MY GOD! Jag halar upp mobilen ur väskan när jag kliver in i hallen hemma och inser att min kompis ligger och föder barn i detta nu. Jens! XX föder barn! NU!

Jag blev helt till mig. Har aldrig fått en liverapportering från en förlossning förut och känner mig hedrad över att vara en av de få (?) som min kompis tog sig tid att sms:a igår. Jag visste inte ens att man var kapabel till sånt mitt under barnafödandet. Nu är hennes knodd ute och jag gissar att de är mitt uppe i sin bebisbubbla.

Det påminner mig om att mitt eget förväntade förlossningsdatum kommer allt närmare. Var har alla veckor tagit vägen? Det känns i och för sig som att jag har varit gravid i en hel evighet, som flera graviditeter i en, har det verkligen varit Bäbbson där inne hela tiden? Men nu på slutet har veckorna plötsligt gått fort. Jag minns att jag tyckte det var 10 veckor kvar i en hel jäkla evighet. Nästa vecka är jag i v 37 och i slutet av den är det alltså inga konstigheter om Bäbbson launchar, även om det förmodligen dröjer i alla fall fyra veckor till. (Hoppas inte sex!) När jag kom på det i sängen i morse flög jag upp och liksom shit, jag är ej redo! Men helt redo, det känner man sig nog aldrig egentligen. Sammanfattningsvis ser jag väl fram emot leveransen med någon slags skräckblandad förtjusning. Tänk, snart är det min tur!

Kommentera

