Ge mig! Jag vill ut! #thulechariot

Alltså en sån här vagn – det måste vi bara ha en. Jens är helt inställd på att skaffa en löparvagn till sin föräldraledighet nästa vår. Jag vill också ha en men är lite mer, när kan jag börja springa då (inte dag ett på min föräldraledighet direkt av cirka sjutton anledningar, hallå orättvist) och pallar mina axlar skjuta en vagn framför mig medan jag springer? Men jag hoppas kunna börja cykla mer snart igen. Och i vinter kommer vi åka skidor, i alla fall i fjällen men förhoppningsvis hemma på ön också. Så, vi behöver en multisportig vagn. När jag känner mig mer handikappad än någonsin blir suget ironiskt nog extra stort, jag vill bara ut och iväg och fram. Jag kan tänka mig vad som helst! Cykling, löpning, skidåkning, simning, ridning, plocka svamp, styrketräning, bikramyoga, beachvolleyboll. You name it.

Jag har sneglat på några olika vagnar men hela tiden återkommit till Thules Chariot. Hade hoppat på att hitta en likvärdig billigare men det verkar inte bli så. Ska man få plats med endast en knodd kommer man undan med 7500 kronor. Det måste jag anse vara ett okej pris om man är en friluftsfamilj som bor på landet. Men ska man få plats med två knoddar får man betala nästan 11000 kronor.

Jag antar att vårt barn ska få ett syskon. Det är mycket roligare att ha syskon och det är väldigt nyttigt. Det är mest den bärande och födande mamman som för tillfället inte är superpepp på att göra om de här nio månaderna en gång till plus tillhörande aktiviteter efteråt och ja ni vet. Men den diskussionen lämnar jag därhän just nu.

Hur förmedlar man till mor- och farföräldrar och övriga som eventuellt tänkt köpa en present till bebisen, att det enda vi vill ha är en sån här vagn? Inte en enda body, skallra eller barnbok, bara sportvagnen.

Bild

Kommentera

