Cross, check and report

Idag på morgonen var jag på första besöket hos min nya barnmorska. Jag gillade ju hon jag gick till och tyckte det kändes tråkigt och ganska jobbigt att behöva byta, särskilt såhär sent. Men det visade sig att min nya barnmorska var jättebra. Jag fick med en gång ett bra intryck så det här ska nog inte bli några problem!

En annan god nyhet är att Bäbbson inte bara ligger med huvudet nedåt utan även har lagt sig med huvudet i mitt bäcken, duktig bebis! Här går det minsann framåt. Huvudet är fortfarande ruckbart men med tanke på hur länge hen ändå har legat konstant upp och ner är det inte så troligt att hen snurrar runt igen. Tydligen är jag förresten höggravid nu och från och med nästa vecka kommer magen förmodligen inte kännas större mer utan snarare mindre i och med att den sjunker i takt med att barnet gör det. Hoppsan! Jag känner mig faktiskt inte höggravid eller som att magen är så värst stor. Ibland kan jag haja till vid spegeln (mitt forna tvåpack är ju trots allt väldigt avlägset), men jag trodde den skulle kännas mycket större och tyngre än såhär. Och jag tycker alla preggon man får se på diverse förlossningsfilmer på de kurser vi varit på ser enooorma ut. Vågar inte riktigt ropa hej än.

Nöjd och glad mamma sitter i alla fall i skuggan på balkongen nu med förhoppning om att hon inte ska hosta ut sitt barn i förtid. Enligt barnmorskan är man ofta sjuk längre när man är gravid och producerar mer slem och snor. Jag har så att säga märkt det.

Bild

Kommentera

