Dom sa ja!

Solen strålade, klockorna ringde och en av mina bästa kompisar och barndomsvänner är nu äkta maka till mannen i hennes liv, vigda i Orsa kyrka i Dalarna. Det var klar throw back-känsla i kyrkan till den 14 september förra året när jag och Jens gifte oss. Så mycket lycka och glädje bröllopsdagen är! Har ni chansen, gift er!

Det känns som att det blivit lite omodernt att gifta sig. Och förr var man ju mer eller mindre tvungen, i alla fall som kvinna för att trygga sin försörjning. Kul, inte. Idag känns det som att giftemål äntligen har blivit det som det alltid borde ha varit, det yttersta beviset på ens kärlek till varandra. Så himla fint! Sen var och hur man vill gifta sig väljer man såklart själv.

Enda smolket är att jag är sjuk! Katastrof! Jag har feber och tjock hals och den här helgen blev inte alls som jag hade tänkt mig. Men Orsa är kanonfint och jag och Jens har ändå haft det mysigt sen vi kom igår med utsikt över fjälltopparna. På vägen hit innan jag började må dåligt hamnade vi av en slump i Avesta visentpark. Så vi spanade bison medan vi åt matsäck. I morse åkte vi in till apoteket för att skaffa lite medikamenter till (stackars, stackars!) mig. Då passade vi även på att köpa säsongens första svenska jordgubbar och sitta en stund i solen.

Just nu befinner jag mig i vår dubbelsäng och är lite besviken på min hälsa. Ryggen mår toppen (?!) och så blev det såhär istället. Snopet. Men snart är det dags att ladda om för bröllopsmiddag. Men om bruden och brudgummen är glada och min bebis mår bra så lovar jag att härda.

20140607-173539-63339174.jpg

20140607-173613-63373724.jpg

Kommentera

