Sista utmaningen som preggo typ (förutom the obvious final)

Ikväll har vi premiärkört vår nya bil hem till svärisarna. Deras katt har fått ungar och de små pälskorvarna har nu hunnit bli fyra, vingliga veckor. Finns det något sötare än kattungar? Nej. När vi kom låg alla och sov i en stor hög men efter middagen hade de vaknat till liv och utkämpade brottningsmatcher och klättrade runt i allt som gick att klättra i. Sjuhukt söta med sina små skära gap, korta svanstippar och lilla pipande.

BildImorgon åker vi till Orsa på bröllop. Jag har sett datumet närma sig i kalendern med blandade känslor. Det är verkligen ett bröllop jag vill vara med på men jag har bävat och bävar fortfarande för den fem timmar långa bilresan dit, den långa bröllopsmiddagen på okänd stol (hur bekväm?) och sedan bilresan hem igen a samma fem timmar. Trots att jag ser fram emot helgen ska det bli skönt när jag har ”klarat av den” och kan vara gravid i lugn och ro och slippa noja över hur jag kommer må vecka för vecka. Jag hoppas verkligen att ryggen vill samarbeta de här dagarna. Alltså jag har verkligen stora problem med min rygg som gravid, stora.

Vi åker upp redan imorgon för att spara på både ryggen och mina krafter generellt. Vi ska bo på ett hotell som ser jättemysigt ut med sköna sängar och lyxig frukost. Det blir med andra ord en romantisk mini weekend inklusive en hej dundrande bröllopspfest och massor av kärlekstema – jag hoppas kunna njuta ordentligt av alltihop!

Jag hoppas att jag kommer vakna tidigt imorgon och hinna träna innan vi ska ge oss av. Vi har dessutom varit ambitiösa och förberett för att ta med oss egen picknicklunch. Inte så mycket för att spara pengar även om det är en bra bonus utan för att maten på Sveriges vägkrokar är så himla usel. Vill ej ha. Och SMHI utlovar sol på vår färd. Jag har hembakta muffins i frysen och funderar även på att dra fram råsaftscentrifugen och ordna så att vi kan ta med egen juice. Vi får se hur det blir. Jag kanske sover för länge, inte hinner träna och inte orkar pressa nån jäkla juice. Men min ambitionsnivå är som vanligt hög!

Kommentera

