Jag vill också shoppa

Ja, jag vill också shoppa. Trots att vi har shoppat så sjukt mycket, både sett till antal föremål och lagda summor, på senare tid har det inte stillat shoppingbehovet av kläder – till mig. Vi har köpt fruktansvärt mycket prylar till bebisen känns det som (listan hittar ni här), väldigt mycket har varit nytt (vi har inte fått en enda grej än eller haft någon att ärva av och ganska mycket av det som behövs har jag inte velat köpa begagnat av någon okänd*) och det har verkligen gått åt pengar. Både jag och Jens utbrast till slut att vi var och en var trötta på att shoppa och göra av med pengar, ändå ett sundhetstecken känns det som. Avslutade liksom med att köpa bil.

Förutom alla grejer till Bäbbson har jag köpt väldigt många bh:ar sedan november. Från att ha haft blyga storlek 70 B är jag ikapp och snart förbi Dolly Parton och jag är ju knappast färdig än, alltså kommer det bli ännu mer pengar på bh:ar. (De billiga, basicvarianterna som passar till det mesta istället för alla jättefina, olika jag har i varierande modeller, färger och mönster men som ser ut att passa en flicka i ÅK 7 nu). Och så har jag naturligtvis köpt andra gravidkläder. Samtidigt som jag inte vill lägga pengar på kläder jag ska ha under en så kort period har jag verkligen känt ett behov av att få känna mig fin som preggo. Har som sagt aldrig varit en av dem som älskar att vara gravid utan jag har mest känt mig stor och tjock. Det har jag kompenserat genom att aldrig ha fönat håret så ofta som nu, haft extra rosigt rouge varenda dag samt nästan uteslutande börjat ha klänning och mer dressade kläder istället för jeans och Converse – min vanliga outfit. Det var aldrig en uttänkt plan men jag har märkt att det har blivit så av sig självt.

Men. Inget hjälper egentligen. Inget stillar begäret att få köpa vanliga, snygga kläder som passar mig så som jag brukar se ut. Det har varit vår och nu är det sommar och jag försöker röra mig med tunnelseende för att inte se allt fint. Jag vill ha snygga kläder, platt mage, jeans och Converse. Och springa någon mil när jag är rastlös. Och så bah ska man amma! Det är liksom inte alls över om sju veckor när Bäbbson tittat ut. Specialgarderoben fortsätter! Så nu har jag lovat mig själv, nästa vår ska jag unna mig nya kläder. Snygga skor, en vårkappa, toppar och blusar och klänningar och allt som inte går att amma eller vara gravid i. Nästa vår är jag inte gravid, jag har fött Bäbbson och jag har ammat Bäbbson. Jag kommer börja jobba igen. Jag kommer vara så värd shopping!

Eventuellt köper jag en Marc Jacobs-väska till mig själv i push-present också. Eftersom man har så mycket pengar när man är föräldraledig.

Bild

* Babyskydd, andningslarm plus lite svårt för okända bebiskläder man inte vet vem som bajsat ner X antal gånger. Fånigt ja. Men jag är lite sån. Och alla har vi våra issues okej.

Kommentera

