Tips på bra nyhetsbrev för gravida och småbarnsföräldrar

Jag får flera olika nyhetsbrev i och med att jag är gravid. Vissa vet jag inte riktigt varför och vissa kommer genom de appar jag har installerat. Generellt tycker jag kvaliteten är sådär och jag brukar oftast radera dem utan att läsa dem alls. (De som apparna skickar ut innehåller dessutom exakt samma information som appen, hallå onödigt). Men ett av nyhetsbreven jag får öppnar och läser jag alltid, nyhetsbrevet från Folksam som jag får eftersom vi har en gravidförsäkring tecknad via dem. Exempel på innehåll i deras utskick har varit: Dyr och tjusig barnvagn, går ni i flyttankar, första bilturen, gröna och säkra bilar, vad ska du ta med till BB etc. Under varje rubrik finns flera underrubriker i ämnet och hittills har jag klickat runt och läst ganska mycket – och verkligen fått tips att ta med mig. Istället för saker som ”six pregnancy cravings”, ”is it he or she, the shape of your belly will tell” blaha blaha. Någon rolig grej brukar Folksam också ha med. I senaste nyhetsbrevet skickade de med namnstatistik från SCB. Precis lagom tycker jag! Då kan jag överleva att det förstås även följer med lite reklam för deras försäkringar. Inga konstigheter.

Folksam har även ett jättebra journummer dit man alltid kan ringa och ställa frågor. De som svarar är barnsjuksköterskor och barnmorskor. Toppen om man inte får tag i sin egen barnmorska. Som ett Vårdguiden fast för gravida och småbarnsföräldrar specifikt.

Nu dags att pipa iväg till barnmorskan och mäta bebis och kolla blivande mammans olika värden!

Bild

Kommentera

