Shoppingspree

Söndagen och starten av den här veckan har gått i shoppingens tecken. Min gravidgarderob är väldigt liten jämfört med mitt vanliga utbud men det har känts onödigt att köpa på sig allt för mycket. Ett par jeans och ett gäng basplagg har det blivit. Och mycket tvättande därav. Klänning har jag dock kommit på är det skönaste gravidplagget och därför har jag investerat i några sådana också. Nåt annat plagg här och där och det har i slutändan blivit en nätt liten garderob trots allt. Ironiskt nog är det framför allt mina vanliga träningskläder som jag fortfarande kan använda i vecka 33. Nu har det hur som helst blivit mer åt sommarhållet ute plus att jag fått lite bra tillfällen att fylla på preggogarderoben. Igår var vi hos Sofy, den här träningsbloggaren, och hennes familj på Ingarö. Hon har precis fått sin tvåa och deklarerat att nu tänker hon inte vara gravid fler gånger. Alltså fanns det kläder att ärva! Efter rabarber- och hallonpaj blev det modevisning och med mig hem fick jag några nya klänningar, en till baströja och en somrig blus. Känns kul att kunna variera garderoben ytterligare för typ inga pengar alls jämfört med att köpa nytt!

I morse mötte jag upp ett annat ex-preggo och hennes bäbbe på Boobs utförsäljning. De har mycket bra grejer men som tyvärr är ganska dyra (med tanke på den lilla tid man använder kläderna). Men just nu är det halva priset eller mindre på många plagg och utbudet var riktigt bra. Utförsäljningsmiljöer är alltid lite kaosartade och det blev extra varmt och trångt när alla antingen hade en gravidmage eller en bebis i sele framför sig. Jag lyckades ändå samla ihop ganska mycket fina saker, prova utan spegel i samma rum som en skrivare och ta mig ut med min shoppingkasse igen. Det blev ganska många plagg trots att jag tycker jag var hård och sållade. Det var framför allt amningskläder till buds och jag har fram till ganska nyligen förträngt att man behöver fortsätta med specialgarderob, men en annan sorts, även efter Bäbbsons ankomst. Så nu passade jag på. Boobs kläder är fiffiga för de funkar även med preggomage. Nu har jag verkligen tillräckligt med klänningar tills att det blir kallt igen!

BildDen här följde med hem från Ingarö igår. Det var svårt att göra den rättvisa med mobilkameran men jag kan intyga att den är skitsnygg! Skärpet känner ni kanske igen. Mitt nya trademark typ.

4 thoughts on “Shoppingspree

  1. Oj, vilken fin klänning du har på dig, det är alltid så svårt att hitta gravidklänningar. Har själv köpt en del secondhand, http://citiboard.se/ , men det är inte alltid de får en att känna sig så här fina.

    1. Tack! Håller med om att det är svårt att hitta fina saker. Ofta inte så bra kvalitet eller sköna tyger samt lite ”tält-stilen” över många plagg!

Kommentera

