Det här med våra fantastiska kroppar

Jag läser ganska ofta hos de som nyligen fött barn att kroppen är fantastisk. Oftast finns det med en bifogad bild på en hopslurpad mage några veckor efter förlossning. Alltså absolut, jag håller med om att det är häftigt hur snabbt kroppen anpassar sig. Jag ser fram emot att bli plattmagad igen och hoppas att det går snabbt. (Jag kommer kanske skriva samma sak och lägga upp en likadan bild). Men jag kan ibland stanna till och känna att det är tråkigt att vi inte pratar lika ofta om att kroppen är fantastik medan vi är gravida. När kroppen är gravid och både skapar en ny människa och agerar husrum åt hen pågår väl det allra mest fantastiska, egentligen? Den här utseendefixerade världen håller på allvar att göra mig riktigt knäpp.

BildJag med mitt och Jens barn i magen, det arkitektritade all inclusive-hotellet med ett rum och kök. Det är fantastiskt vad kroppen kan!

3 thoughts on “Det här med våra fantastiska kroppar

  1. Jag har inga jättehöga förhoppningar om platt mage den närmsta tiden efter förlossningen men jag håller med dig till 100 %. Min kropp är fantastisk. Det är den jämt, och speciellt nu när jag är gravid. Visst är den lite lynnig vissa dagar men på det stora hela är den Så Himla Bra ❤

  2. Jag tycker att vi borde hylla våra fantastiska kroppar även när den inte är gravid. Jag är inte gravid eller har varit ,och jag jobbar varje dag med att acceptera min kropp. Känna att den duger som den är och att man har så mycket att vara tacksam. Jag kan ju gå, bara det är något fantastiskt 🙂 Är också väldigt trött på detta utseende fixerade samhället. Hur vi kvinnor ska se ut :-/
    Vill bara säga igen att det är såå kul med lite mer bilder här i bloggen ❤️

    1. Kul att du gillar! Och självklart ska man vara nöjd med sin kropp oavsett graviditet eller ej – den funkar verkligen till så oerhört mycket! Även om man har nån eller några skavanker. Jag har ju t ex mycket rygg- och axelproblem. Men som du säger, jag har två ben som kan gå och springa och det är rätt underbart ju!

Kommentera

