Sommartider hej hej

20140524-122654-44814058.jpg

Igår kväll hängde jag med Anneli (som får sin bebis om två veckor!) och Sara nere på Piren vid Hornsbergs strand. Vi åt skagentoast, hummersoppa och havskräftor. Nu stannar några av er up å ba vavava, du fisk och skaldjur äta? Japp. Fick för mig att jag var sugen bara sådär. Sånt kan tydligen hända ett preggo. Det var sjuhuukt gott! Sara fick dricka chablis ensam medan folk badade från bryggan och guppade till livemusiken i baren. Det var mer galet än Rivieran.

20140524-123055-45055418.jpg

20140524-123115-45075001.jpg

Efter varsin glass – ja efter en vecka utan socker gjorde jag ett väldigt medvetet undantag en kväll som igår! – på Bomans glassbar (hallon å citron mmm!) tog vi sommarens första ”dopp”. Ljuvligt att doppa fötter och ben i vattnet.

20140524-123317-45197549.jpg

I morse slog jag upp mina gröna klockan sju. Kändes ganska onödigt men hade inte ro att somna om. Blev som vanligt serverad frukost och sen gick vi ner till vattnet och bryggorna. Det var ganska folktomt och luften var ljummen. En känsla av lugnet innan stormen vilade. När vi gick hem började soldyrkarna och picknickkorgarna att flockas.

20140524-123552-45352728.jpg

Nu sitter jag på vår balkong som tack och lov har skugga mitt på dagen. Svängde ihop en smoothie på vattenmelon, frusna jordgubbar och citronmeliss. Så supergott och somrigt! Testa själva. Nu ska jag antingen läsa en bok eller försöka göra pedikyr. Kanske får leja min man till det senare.

2 thoughts on “Sommartider hej hej

  1. Jag blev galen i räkor under graviditeten. Kunde döda för en räksallad. I vanliga fall gillar jag knappt ens räkor. Det fina är att det där fortfarande sitter i. Räkor, mmmm.

Kommentera

