Och så började de sälja milkshakes

I lördags bestämde jag mig för att köra två veckor sockerfritt*. Idag fick  jag precis information om att Chokladfabriken som jag har vähäääldigt nära till på arbetstid har börjat med milkshakes. Ridå.

*Inte bestämt mig för om det är något jag ska besvära bloggen med. Är inte helt förtjust i blogginlägg om socker, kilon och allmänt nyttighetstjafs. Men synen på kvinnokroppen generellt och synen på sig själv som preggo i synnerhet kanske jag ska skriva om istället. Och om varför det kokar ner till att det är så satans viktigt hur man ser ut som kvinna över huvud taget. Och hur svårt det är att värja sig. Tycker ni jag ska skriva om det?

One thought on “Och så började de sälja milkshakes

  1. Skriv om det! Heja heja! Och att äta sockerfritt är ju bra, behöver ju inte ha med kroppens utseende att göra! Jag mår som bäst när jag undviker socker och snabba kolhydrater både psykiskt och fysiskt 🙂 Men milkshake är ju också… ganska… väldigt… smarrigt…

Kommentera

