Gravidklänning från Asos.com

Jag har ju gnällt rätt mycket på utbudet av preggokläder. Har tyckt att det mesta känts som stora tält. Kanske är skillnaden bara att jag passar i tälten nu (…) eller så har jag faktiskt lyckats hitta några godbitar i gravidkläderdjungeln. Tidigare var det svårt att hitta snygga saker alls, tält eller ej. Två klänningar och tillika lyckträffar kom i brevlådan precis innan sommarvärmen gjorde entré, så oerhört vältajmat. I dag har jag på mig en mörklila från Asos för endast 250 riksdaler. Imorn byter jag till den andra nya favoriten så då får ni se den också. Den är prickig, väldigt preggo, men jag älskar den! Efter 32 veckor som bebishotell börjar man väl komma in i det säg.

Asos har en uppsjö av klänningar och jag ägnade typ en halv dag till att gå igenom precis hela utbudet. Tyvärr slutar de flesta klänningarna halvvägs på låret vilket inte är riktigt min grej på arbetstid. Men några lite längre finns det och just den här klänningen kompenserar att den är snudd på kort till mina 177 cm med att vara rätt basic i utseende och med lite ärm. Blir liksom ingen fodralkänsla.

Skärpet följde med en (enooooorm) kofta från Mamalicious jag köpte i våras. Har aldrig använt det ihop med koftan men däremot till typ varenda klänning jag har på mig nu för tiden. Det markerar nån slags midja i alla fall (nåt jag är van att ha mycket av) och är ett superenkelt sätt att skapa lite linje och mindre känsla av tält!

Bild

 

2 thoughts on “Gravidklänning från Asos.com

Kommentera

