SÅLD!

Jag har glömt att skriva att vi sålde vår lägenhet igår! Vi var rätt säkra på att det skulle bli en snabb och smidig affär och med lite vinst att lägga på en bil. Men att det skulle gå såhär bra, det hade i alla fall inte jag vågat hoppas på! Medan buden tickade in satt jag och tänkte att folk är inte KLOKA som betalar så här mycket pengar för en lägenhet. Även om det nog är Kungsholmens finaste trea såklart. Bra betalt fick vi i alla fall och nu roar vi oss med att välja bil i en annan prisklass än vad vi först hade budgeterat för. Kul!  Känns inte som ett särskilt jantemässigt inlägg det här men när det gäller bostadsaffärer har jag förstått att andra regler gäller. Att fråga vad någon sålt eller köpt lägenhet för är inte konstigare än att fråga vad hen gillar för glassmak bäst, typ.

Men, eftersom jag är jag är jag givetvis lite nostalgisk också. Vi har inte bott här så länge men det var ändå när vi bodde här vi gifte oss, så att säga började bygga vårt barn och faktiskt kommer bo när mini föds. En speciell tid i livet har pågått här. Jag vill verkligen flytta till vårt hus, men jag är sjukt jäkla dålig på avsked och har alltid varit.

2 reaktioner på ”SÅLD!

Kommentera

