Sköna maj

Den här årstiden blir jag alltid lite nostalgisk. Det spelar inte så stor roll att maj i år är kall och grå. Ljuset är här. Halv tio på kvällen hade jag fortfarande kunnat sitta på racern på väg hem från en tur på Färingsö. Maj påminner mig om 2011 när jag cyklade Vätterrundan (30 mil runt Vättern) och samlade ihop 100 träningsmil våren innan start. Maj påminner mig om mina beachvolleybollsäsonger när vi flyttade näten utomhus och började spela i både solsken, regn och framför allt vind efter en lång inomhussäsong med tempererad sand och vindstilla spelplan. På väg hem från Kärsön var det fortfarande just på den där cykeln, fast jag brukade inte ha racern just då. Maj påminner mig om alla otaliga vårkvällar i stallet när man inte längre behövde skynda sig ut för att hinna rida innan solen hade gått ner. Och fast att jag tog det lugnt var det fortfarande ljust när jag hoppade in i bilen och körde hem. Och så tänker jag på Valborg där vi var våren 2012 och åkte Svalbard Skimarathon. Då var det ljust dygnet runt. När vi landade klockan 01 på natten badade maränglandskapet i solsken. Det var magiskt och den mest fantastiska plats jag sett. Den här årstiden är hur som helst fantastiskt oavsett om det är grått och kallt på norra halvklotet. Det jag värderar allra mest är ljuset. Det gör livet så mycket lättare, skönare och bättre!

Som ni ser har det varit ganska olika väder i maj de senaste åren! Ni ser även att jag trivs rätt bra i diverse träningsoutfits beroende på sport. Men ni som hängt med ett tag via några olika bloggplattformar var förstås redan väl medvetna om detta.
Bild

Bild

Bild

Bild

Kommentera

