Dags att köpa kronärtskockor och Molton Brown-tvål

Huset är klart och betalt (nästan i alla fall) och nu är det med andra ord dags att sälja lägenheten. Det var inte så länge sedan förra vändan så lite träligt känns det att välja mäklare, styla lägenheten, fixa balkongen och putsa fönster, fotografera, ha visning och bita av sig nagelbanden under budgivning – redan. I veckan ska vi fota och i helgen fick jag en checklista av mäklaren vad vi ska tänka på när vi stylar. Tillåt mig att skratta ihjäl mig. Nedan följer några väl utvalda (läs extra underhållande) tips!

En grupp med olika kryddor i tex korg från Granit ser fräscht ut, snygg olivolja, ett fat med kronärtskockor samt kokböcker ger en fin effekt. Våga inte gå till Lagerhaus! Och citroner är sååå 2012.

Byt till ljusa, rena, matchande och fluffiga handdukar. Jag som tänkte hänga fram några solkliga, urtvättade gamla trasor. De ingår ju ändå inte i köpet?

Det är snyggt med designtvål på handfatet, till exempel Savon de Marsielle eller Molton Brown. Inga kommentarer.

En trave med magasin eller coffee table böcker är snyggt. Förhoppningsvis har man bra, jag menar rätt sorts smak här så man slipper lägga pengar på att köpa magasin man aldrig vill läsa. Är ”Att föda utan rädsla” en bra bok att lägga fram tro?

Bädda sängen med överkast och kuddar alternativt i Lexington stil med stilrena lakan och mycket kuddar. Jaha nu blir jag förvirrad. Är Lexington samma som New England? Överkast är rätt dyrt och vad ska jag göra med det sen? Vi har en mossgrön yllefilt just nu. Kanske duger det om vi lägger dit vårt babynest? Det har stjärnor!

Jag anser mig själv vara ganska bra på inredning utan checklista. Vi har snyggt hemma och en egen stil. Vi har blandat Josef Frank med Ikea ungefär. Lite 50-tal och lite nytt. Jag är bra på att ha fint men mysigt och hemtrevligt på samma gång. Och det skulle aldrig falla mig in att ha diskborsten framme eller diskmedel i annat än en fin flaska. Visning eller ej. Sån är jag. Men för många andra är en lista säkert bra. Men men. Foglig som jag är (?) knatade jag i alla fall upp till Åhléns igår för att bland annat kolla efter en sån där jäkla tvål. Men ursäkta. 200 spänn för TVÅL. Det vägrar jag faktiskt köpa. Dock såg jag en tvål på Lagerhaus med snygg flaska som matchar vår badrum. 2 för 100. Det får det vara värt när man ska göra mångmiljonaffär.

6 reaktioner på ”Dags att köpa kronärtskockor och Molton Brown-tvål

  1. Haha, så klockrent inlägg och samtidigt blir jag så jävla arg!
    Jag fattar att det ska vara som en hjälpreda, men det hintar också om att köper du en jävla dux-tvål så har du varken klass eller stil. Blommiga lakan från Jysk är så trashigt och råkar du bara ha Marian Keyes hemma att lägga på ditt coffe table så skämmes.

    Homystyling är ett satans hittepå. Det har gått bra att sälja lägenheter och hus utan detaljbilder på fräscha tulpaner i en designvas förut.

    Jo jag fattar att det går bra utan homestyling också, men bara hela grejen att man ska välja kronärtskockor istället för frukt är så…ÖÖÖÖÖÖHH!

  2. Ja och alla gillar liksom inte Lexington och en massa stjärnor på varenda kudde? De flesta gör det väl inte, eller? Jag fattar att till viss del opersonligt och hotellkänsla kan vara bra, särskilt i sovrummet (man vill inte få känslan av att klampa in i någons mest privata sfär), men det viktigaste är väl att inreda och fixa till så att lägenheten kommer till sin absoluta rätt? Och i övrigt ha rent och struket osv. Jag ska köpa en tvål samt snittblommor men i övrigt kommer vi bara använda grejer vi har.

    Samtidigt kan jag inte låta bli att bli lite stressad. Tänk om förlorar 200 000 på att inte fixa mer enligt mäklarens lista?! Typ.

    1. Blev en tvål för 59 kr i snygg flaska. Våra enda utlägg utöver det är ett gäng tulpanbuketter samt några flyttkartonger från Ica 😉 Rätt nöjd!

Kommentera

