Restaurangtips: Gotland Grill vid Hornsbergs strand

Igår blev helt fel energimässigt för mig. Jag var ett trött  för att jag sovit för lite och två trött för att jag ätit för lite. Jag har alltid varit lite av en Skalman med en ständigt tickande mat- och sovklocka men det har inte precis blivit bättre av att vara preggo. Redan på morgonen vaknade jag akut hungrig. Jens fick springa ut i köket och hämta fil och en banan medan jag låg kvar i sägen. Sen hade jag soppa till lunch och ett fånigt mellanmål, en liten sån där Skyr. Så när kvällen kom stod jag vid dödens rand. Typ. Det fanns inte utrymme för att hålla på och gå till Ica och handla och laga mat. Istället promenerade vi ner till vårt favoritområde Hornsbergs strand (efter att jag hetsätit en tallrik gröt och ett kokt ägg) för att förmodligen äta på CiaoCiao.

Istället råkade vi få syn på nyöppnade Gotland Grill och slank in där. Bra val! Restaurangen var i sig jättemysig och med utsikt över vattnet (det har i och för sig alla restaurangerna där). Maten var svingod och personalen sådär lagom personlig och trevlig. Jag åt en hamburgare med gårdskött från Gotland, sås och olika grönsaker som var sjukt smarrig. Till det obligatoriska pommes och även rostade morötter. Jag var egentligen ganska mätt efteråt men hade liksom ingen lust att bli hungrig igen kvarvarande tid av dygnet. Därför beställde jag saffranspannkaka med grädde och bär till efterrätt. Också väldigt god och obligatoriskt när man äter gotländskt tycker jag.

Kan verkligen rekommendera ett besök på Gotland Grill oavsett om du bor lika nära som vi gör eller inte. Högsäsongen för Hornbergs strand är ju på ingång!

Tyvärr hade jag inte med mig någon kamera eller ens mobilen så bilder lyser med sin frånvaro. Bjuder på några från området istället.

Bild

Bild

Kommentera

