Djur

Tidigare i afton.

Jag: Vi kanske kan ha höns?
Min man: Höns?
Ja!
Men varför då?
För att få ägg! (Älskar ägg) Tänk att tassa ut på morgonen med en korg och hämta egna frukostägg.
Men det är väl inget trevligt att ha en massa kacklande höns?
Men vi har ju treglas-fönster?
Grannarna då?
Äh. Jag kanske åker och köper fyra höns när du inte är hemma? Siri, Asta, Maggan och Berit.
Då kommer jag säga att du får åka och lämna igen dem.
Sorry, inget öppet köp.
Alltså inga höns hörru! Och Siri låter som det där röststyrningsprogrammet.

Nähä. Och fåridén har jag också fått skrota. Var jättesugen på att ha får och tidigare var vi och tittade på ett hus med 6000 kvadratmeter tomt. Men nuvarande har ju ”bara” 1600 kvadratmeter så jag la ner det självmant. När jag och min kompis Anna gick i mellanstadiet hjälpte vi till på den lokala 4H-gården och hönsen var i och för sig nitlotten. Fåren däremot var riktigt poppis. Sen fick ju jag en helt egen häst och det smällde ju högre än allting annat. Han var min bästa kompis i 15 år. Det är han som figurerar i min header förresten. En helt underbar jäkla häst. Så i alla fall, att kommande unge kommer få en shetlandsponny, det har min man insett inte är värt att diskutera. Hästarna har gjort hela mitt liv. Så visst, jag kan väl mötas halvvägs och skippa hönsen.

Bild

6 reaktioner på ”Djur

  1. Åh men det här med höns är ju svinenkelt. Klart mycket enklare än får i alla fall. Klart ni ska ha höns! Jag kan köpa ägg av er 🙂

  2. Ingen fara, jag läser ändå 😉
    Men alltså höns, nej, jag röstar för att Karin skaffar höns så kan vi köpa ägg av henne 😀

Kommentera

