Vi har köpt huset!

Markören står och blinkar och väntar på att jag ska börja skriva. Jag är mest full av versaler och utropstecken och vet inte var jag ska börja. Men vi har köpt vårt drömhus. På Färingsö. Vår drömplats. Det blev vårt. Och det känns alldeles, alldeles underbart. Som en bal på slottet.

Jag hade faktiskt börjat ge upp hoppet. Ungefär som att jag förut hade gett upp hoppet om att en man som skulle infria alla mina förväntningar faktiskt skulle finnas. Men både han och huset fanns nu när jag står här med facit i hand, eller kanske snarare en bebis i magen. Det är overkligt. Och så himla gammal hann jag aldrig bli först. Jag har velat ha ett hus på Färingsö sedan jag var 20 och med tiden blev det min och Jens gemensamma dröm. Nu blir vi ägare till ett stort (180 kvm) nybyggt (2011) hus på idylliska Färingsö. Vi kommer bo på en liten väg med lagom många grannar omgivna av skog och åkrar med Mälaren som glittrar en bit framför oss. Samtidigt kunde vi inte bo närmare stan och ha så nära till bussen – fast att vi är på landet. Win win. Området är fantastiskt, huset är fantastiskt, allt är fantastiskt och banne mig perfekt!

Vi skrev på igår kväll och det kändes bara bättre och bättre, varenda liten detalj ville stämma. Allt från den ekologiska maten på dagiset på cykelavstånd, de trevliga grannarna (som får barn samma månad som vi) till att vi snart får fiber och kan surfa lika snabbt som i stan. Om själva huset som jag älskar mest skrev jag första gången om här. Jag trodde jag skulle drabbas av nervsammanbrott under natten som gick men nej. Jag var bara lycklig och nöjd. Det här känns helt rätt.

I morse var vi hos barnmorskan och kollade hur jag och bebisen mådde. Vi berättade om huset och hon blev eld och lågor. Jens gjorde misstaget att säga att det var gångavstånd till stallet varpå och hon utbrast, men då kan ni ju ha häst! Och en ponny! Just så.

Jag tror ni förstår var jag menar nu trots avsaknaden av versaler och utropstecken? Nu ska jag klicka på publicera och blunda lite. Se hur jag sitter i solen utanför huset och dricker en kopp te och läser en bok. En fågel spelar och bebisen sover. Kanske går vi en promenad till stallet om en stund.

6 reaktioner på ”Vi har köpt huset!

  1. Grattis!!! Jag blir så glad så att jag blir tårögd (hormonell deluxe) för er skull – vilken dröm! Vill också säga att jag tycker du resonerar väldigt bra angående tiggeriet, jag kunde inte hålla med mer. Och slutligen – har du tittat på mammakläderna på Asos? Utbudet är i alla fall stort även om jag tycker mycket av det är svårt att bära upp. Själv planerar jag en sommar i maxiklänning men vet inte riktigt vad jag ska klä mig i fram till dess…

  2. Är sjukt jävla avundsjuk. Vill också flytta till villa, vill också bo lantligt, vill också bo stort. Det får ligga längre fram, nu är det spara spara spara som gäller!

Kommentera

